A japán festészet találkozása a modern fotográfiával.

Ying Yin japán fotós elsőszámú terve az volt, hogy megnézze az Ohotszki-tenger jégtábláit, amik az Amur folyó édes vízének köszönhetően tudnak kialakulni.

Aztán az időjárás először keresztül húzta a számításait, így Hokkaido szigetének városaiban kalandozott egyet, aminek az eredménye a Wind of Okhotsk című fotósorozat lett – utalva arra, hogy nem igazán volt előre kitalált úti terve, csak ment, amerre vitte a szél.

A hóval belepett városokról készült fotók digitális utómunkáinál pedig a bonyolult kompozíciók helyett az egyszerűséget preferáló japán festészet volt a minta. A havat és az égboltot mondhatni egybe nyitotta, így olyan hatást keltenek a képei, mintha tényleg a hóba lennének beleállítva kis városi jelenetek.

Végül aztán a jégtáblákat is meg tudta nézni Ying Yin.

 

innen