keresés menü

Szerelem vagy hipnózis? Urbán Sofiya készülő filmje saját történetből táplálkozik

Sofi a MOME Média Design mestermunkájával keresett meg minket, amit pedig láttunk a mellékelt ábrán, az meglehetősen biztató volt: egy olyan rövidfilm előzetese, amiben elég sok kraft van.

Ahogy írta nekünk, “a Hypnosis egy nőről, Melindáról szól, aki egy tóparti szállodába megy, hogy a szakítás után távol legyen szerelmétől, Valértól. A szálloda jórészt üres, a nő ebben az izolációban magára maradt emlékeivel, nehéz, sötét gondolataival, képzelődéseivel, hallucinációival. A hipnózis a film központi kérdése. Melindát az a kérdés gyötri, hogy Valér iránt szerelmet érez, vagy a férfi hipnózissal láncolta magához őt? Ez lesz első filmem, amelynek története személyes, a sajátom.”

Az elkészült teaser mint egy farkába harapó kígyó tekeredik: körbejárnak egy teret, miközben neutrális és vörössel fényelt snittek váltják egymást. A vörös az emlékek színe, a férfi csak ebben jelenik meg, míg a jelenben egyedül a nő létezik.

Tulajdonképpen végig hipnotikus helyzetből kerülünk újabb hipnotikus helyzetbe.

“Elsősorban az volt a célom, hogy a tervezett film hangulatát és stílusát mutassam meg, miközben finoman árnyalom azt a kapcsolatot, ami a két szereplő között feszül. Nem egy szokványos szerelmi történet ez, mint inkább egy olyan nőjé, aki teljesen elveszett. Nem tudja, hol kezdődik Melinda és hol ér véget Valér. A teaserben több tárgyi szimbólumot is használok, amelyek kulcsok az értelmezéshez, mint a homokóra, Haraszty István Hibakerülő c. műve, vagy a lovas festmény.”

Sofiya azt mondta nekünk, pillanatnyilag pályázatokra készülnek, hogy megtalálják a forrást a forgatáshoz, de hisz benne, hogy ha ennyi remek szakemberrel dolgozhatott elsőre, akkor talán van valami ebben a történetben, és érdemes kibontani.

Úgyhogy ha valakinek van elfekvőben pár befektetendő forintja, itt az alkalom! Addig is mutatjuk Sofiya saját fényképezésű filmplakátját a majdani műhöz:

A főszereplők egyébként Kiss Diána Magdolna (A nagy füzet, Hátsó lépcső) és Meszlényi Károly festőművész, a kamera mögött Tóth Levente végzi az operatőri teendőket.