Először volt a 2002-ben elinduló Friendster, aztán érkezett a MySpace 2003-ben és átvette a hatalmat, őt pedig a 2004-ben induló Facebook nyomta le az évtized végére. A 2010-ben induló Instagram inkább egy csinos összegért beadta a derekát a Zuckenbergéknek 2012-ben. (Ahogy minap a Whatsapp bekebelezésére is pont került.) Aztán jött a 2011-ben induló, 2013-ra megizmosodó Snapchat:

az app, ami később lepattintotta Zuckenberget és társait.

Így kezdődik Casey Neistat (a csávó, aki őrület populáris videókat forgat, mint mondjuk ez itt) ötperces videója, ami klasszikus filmjelenetekkel és Jerome Jarre Snapchat-sztárral készült el. A kisfilm azt meséli el, hogy a visszautasíthatatlan ajánlat után hogyan nyomja le fiatalokkal a mobilappok Heisenbergje a Facebookot – aminek legutóbb az Ello húzta meg a bajuszát.

Jöjjön először a videó spoiler nélkül, aztán meg a tanulságok textuális formában:

A HÁROM TANULSÁG:

  • A Verge ugyan már júniusban megírta, de azért rögzítsük: mára nem nem a sima sznepek, hanem az úgynevezett sztorik az app legnépszerűbb részei. (Az ide feltöltött képek és videók 24 óráig tekinthetőek meg szépen egymásutánjában.)
  • A Snapchat az átláthatatlan adatmennyiséggel dolgozó Facebookkal és a múlt és a jövő közt feszengő Instagrammal szemben a nagybetűs JELEN-ről szól. Nincs (azaz alig van) filterezés, nincs profi videószerkesztés, csak a folyamatos pörgés.
  • A Facebookkal, az Instagrammal és a Youtube-bal szemben nekik sikerült optimalizálniuk a mobiltelós videóküldést.

(via Gizmodo)