Jó, nyilván teli szép lemezborítóval a nagyvilág, de nekem mostanában Rachel Süßkind munkái a legkedvesebbek, amiket a berlini Money $ex kiadónak készít. A pár éve indult label a füstös, hiphopos, koszos mintákban dús tánczenék, azaz a szmoki house megbízható műhelye, alapítói között tudhatjuk Max Graefot és Glenn Astrót is. (A harmadik alapító, DJ Delfonic annak a berlini lemezboltnak a tulaja, amiről megírtuk tavaly, hogy miért nem vesznek részt a Record Store Dayen.)

Szóval a kazah születésű, Szibériából Németországig eljutó, de már természetesen berlininek elkönyvelt Rachel a kezdetektől rajzolja a kiadó borítóit.

Nemcsak a kötelező elemként használt dollárjelet és szívet, hanem a megjelenésről megjelenésre születő furcsa, kedves kis lényeket is.

Van itt szintetizátormanó, egyszemű szőrös lábfej, taco-emberke vagy szemüveges, sapkás madárka is.

A Money $exnek rajzolt különböző méretű borítók és berlini bulik szórólapjai, plakátjain túl Európa-szerte is egyre többször szúrják ki Rachel rajzait.

Nemzetközi szinten eddigi legemlékezetesebb munkája Max Graef és Glenn Astro közös, a Ninja Tune-on megjelent nagylemezéhez készült, de persze a Yard Work Simulator beharangozó kislemezének és remixlemezének borítóit is ő csinálta. Érdemes lesz odafigyelni rá, a végén még kicsit nagyot robbanhat!

(Szavak: Benedek Márton)