Olivier Degorce fotós projektjének hála.

Kényes kérdés a frigókérdés, ez nem kérdés: szép, ha tele van, de könnyen ránkrohad a tartalma, és lehangoló, ha szinte üres, de úgy legalább takarékos.

Hűtője márpedig mindenkinek van, és mindenkiében van valami – ilyen szempontból nem kéne egy izgalmas dolognak lennie. De mégis azzá válik a számtalan személyiség miatt: ki így pakol, ki úgy, van, aki csak a sajtoknak és tejtermékeknek tartja fent az alsó polcot, van, aki sörtartóként alkalmazza, más meg csak a félig meghagyott rendelős kajákat tárolja a hűtőjében, mert nincs ideje főzőcskézni.

Ezt a változatosságot ismerte fel a francia fotós, és ezért pörgetjük végig kíváncsian a képeit – mert még szép, hogy végigpörgetjük:

  

Olivier Degorce éles szeme egyébként nem csak az elmúlt években edződött: már a 90-es években ott volt az elektronikus zene bölcsőjének első ringásainál, az elsők között fotózta például a párizsi underground teknóbulikat. Hogy most másféle csukott ajtók mögé nézett be, szinte természetes.

  

Külön érdekessé teszi a sorozatot, hogy Olivier saját elmondása szerint általában a “pillanat hevében” fotózott, akár úgy, hogy a lakás tulajdonosa éppen hátat fordított neki a konyhában, a legtöbb hűtőről így csak egy darab gyorsan előtt felvétel készült – ezzel is ráerősítve a projekt rögeszmés természetére.

 
  

Az 1993 és 2017 között fotózott Fridge Food Soul projektből készült album itt megvásárolható!

Mit vegyek a csajomnak? (X)