Mi történik akkor, ha összesen 100 darab eldobható Fuji fényképezőgépet adnak londoni hajléktalanok kezébe? Megszületik a My London kampány, vagyis egy olyan képekből álló sorozat, amit a mindezt kezdeményező Café Art hozott létre, és ami talán egy egészen más perspektívából mutatja be a várost.

A szervezet a művészetet hajléktalanok szemszögéből igyekszik bemutatni: fotó- és festőtanfolyamokat tartanak nekik, munkáikat pedig leginkább helyi kávézókban állítják ki.

A My London koncepciója egyszerű: fotókon elmesélni, mit jelent ezeknek az embereknek a város, a lehető legőszintébb formában. A 100-ból végül 80 fényképezőgép került vissza a Café Arthoz, ez összesen 2500 fényképet jelent. Ebből válogatott ki húszat a zsűri, aminek tagjai a Christie’s-től, a Fujifilmtől, az Amateur Photographertől, a London Photo Festivaltól, és a Homeless Linktől érkeztek.

A Kickstarteren futó kampány bevételét pedig egy 2016-os naptár nyomtatására, valamint további tanfolyamok finanszírozására és természetesen a hirtelen amatőr fotósokká vált hajléktalanok megsegítésére fordítják. (És persze az egész egy óriási Fujifilm reklámnak sem utolsó.)

(Facebook / Twitter)