Richard Corman fotóin.

Alig harminc nappal, hogy kijött volna a saját nevét viselő debütlemezével az énekesnő, akik körül nem sokkal később felrobbant a popzene univerzuma, Richard Corman fotós leszakította a négylevelű lóherét.

Lower East Side-i lakásában és annak környékén fényképezhette Madonnát, azután, hogy a leendő sztár épp nem kapott meg egy szerepet Martin Scorsese Krisztus utolsó megkísértése című filmjében. Egy barátja hívta fel rá a fotós figyelmét, aki ott volt a castingon, és a kudarc ellenére felfigyelt az izgalmas lány izgalmasságára.

Persze Madonna körül ekkorra már felkavarodott egy kisebb buzz, mert akkoriban a demóján dolgozott, és helyi klubokban lépegetett fel, ahol nem volt nehéz felfigyelni rá. Corman a Dazed-nek felidézte, hogy amikor megkérdezte az ifjú Madonna Louise Ciccone-t, hogy mi a célja az életben, ő csak ennyit mondott:

“uralni a világot.”

1983 New Yorkjában persze ez a cél lebegett egy csomó más feltörekvő művész szemei előtt, Corman is ezek közé tartozott, gépével úgy cikázott Keith Haring stúdiója, Basquiat pecója és Madonna lakása között, mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne.

Neki végülis az is lehetett.

Ennél is izgalmasabb, ahogyan felidézte, amikor Madonna lakását első ízben megközelítette: a nagy tervekkel a világnak induló lány közölte, hogy mielőtt megérkezne, hívja fel. Corman nem értette először, de megértette, amikor egy gyerekbanda állta útját. Madonna pedig lekiabált az ablakból, hogy engedjék be, a csapat pedig mint egy bibliai tenger, úgy vált ketté.

Majd bejutva felnézett a lépcső korlátja mentén, és négy emelet különbségből is látta a rá szegeződő macskaszerű szemekből, hogy tényleg valami egészen unikális személyiség vendégszeretét fogja most élvezni.

Aki még többet látna ezekből a felvételekből, és még éppen New Yorkban is járna, az fáradjon el július 8-ig a Weiss Katz galériába. És jól fog járni.

(via Dazed)