keresés menü

Két reklámos megmutatja a Pepsinek, hogyan álljon ki jó ügyek mellett úgy, hogy nem csinál segget a szájából

Mi is írtunk a csúfos fiaskóról, amit a Kendall Jenner celebhercegnő főszereplésével forgatott kisfilm hozott nemrég a kólamárka fejére. Abban sikerült ugye egy olyan totál szerencsétlen üzenetet közvetíteni, miszerint adjunk egy doboz Pepsit a tüntetéseken jelen lévő rendőrnek, és máris béke borul a világra, az emberek eldobják a tábláikat is, és a demonstráló tömegből bulizó tömeg lesz. Mert mi más lenne belőle, ugye.

A reklám óriási botrány lett, amiért leegyszerűsítő és bugyuta módon próbált felugrani a társadalmi felelősségvállalás-vonatra.

A reklámot a Pepsi azóta törölte, és csendben is vannak. De nem úgy két kreatív a DDB San Francisco reklámügynökségtől, akik csak úgy saját indíttatásból kitaláltak egy kampányt a Pepsinek, amivel tényleg odaállhatnának a jó ügy mellé, és tényleg egy kicsit jobb helyet csinálhatnának a világból.

Sai He és Will Hammack azt találta ki, hogy a kólamárka helyezze el fontos ügyek – Black Lives Matter, LMBTQ, női egyenjogúság – logóit a dobozaira, a befolyó profitot pedig az adott ügyeken dolgozó csoportoknak csorgassa vissza.

Ez lenne a #PepsiCAN kampány, ami így első ránézésre tényleg tudna kalapálni kicsit a márka megtépázott renoméján. Hiszen ütős, kézzelfogható, és tényleg támogatja a fontosabb társadalmi missziókat, nem csak messziről pöcögteti azokat, eltartott kisujjal.

A labda a Pepsinél pattog, nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy félresöprik-e a büszkeségüket, és esetleg elfogadják, hogy valaki más gondolkodott helyettük, és mondjuk tényleg megvalósítják a fenti elképzelést. Még egy receptet is kaptak hozzá: