Emlékszel a medve által üldözött snowboardosra? A csajra, aki mellé bebaszott a villám? A csávóra, aki egy veszélyesen közel tomboló tornádó előtt szelfizett? A vadászra, aki addig pózolt egy lelőtt oroszlán előtt, hogy egy másik közben megtámadta? Esetleg az emberre, aki fürdőzni ment, de rámozdult egy fehér cápa, vagy a Burning Man fesztivál kellős közepén lezuhant kamerás drónra, ami zuhanása után is rögzítette a hatalmas bulit?

Nos, most kiderült, hogy ezeket egytől-egyig egy a Woolshed Company nevű produkciós cég készítette, pontosan azzal a céllal, hogy virálisan elterjedjenek a világban és mindenki megnézze őket. A legtöbb videóról persze már az elején egyértelmű volt, hogy fake, de így még jobban terjedtek, hiszen vitáztak róluk. Gyakran még hírműsorokban is.

Nyolc ilyet forgattak és editáltak. Ezeket:

A Woolshed Company azt mondja, egyfajta társadalmi kísérletnek fogták fel ezt, ami azt kutatta, vajon mennyire vagyunk hajlamosak elhinni az egészen elképesztő híreket, és egyáltalán hogyan dolgozzuk fel a vírusvideókat. Az biztos, hogy az emberek figyelmét felkeltették minden egyes alkalommal:

összesen több mint 200 milliós megtekintést értek el a YouTube-on, a Facebookon pedig 1,6 millió lájkot gyűjtöttek be a kamuvideók.

Most pedig ünnepélyesen leleplezték magukat.

Most pedig nyilván összetehetik a két kezüket, és várhatják a zsíros megrendeléseket, mert hát ez mégiscsak szép munka volt.

Nyerj Acer tabletet 2016. október 17.- november 16. között! (X)