Miközben az Oculus Riftről és a többi, virtuális valóságot kínáló vizuális eszközről csomót hallani, addig háromdimenziós audioélmény mostanában kevésbé téma. Az oké, hogy a házimozi-rendszerekkel ezt már nagyjából kipipáltuk, de az hasonlóan a tévéhez és a mozivászonhoz egy térben kötött dolog, és nem is annyira három, inkább csak kétdimenziós élményt ad.

A Kickstarteren nem rég feltűnt, és óriási népszerűségnek örvendő Ossic X épp ezt a hiányt kívánja pótolni. Egy olyan háromdimenziós fejhallgatóról van szó, ami a megszokott sztereón bőven túllépve, bonyolult algoritmusok segítségével egy valóságos, térbeli hangélményt épít körénk. A közönség pedig annyira szerette, hogy néhány nap alatt tizennégyszer annyi pénz összejött, amennyi a gyártásához szükséges.

Ahogy feltesszük magunkra az Ossic X-et, az rögtön kalibrálja magát a fej- és a fülformánk szerint. Erre az anatómiai szintre azért volt fontos visszamenni, mert részben a fejünk, de főleg a fülünk formája fontos szerepet játszik abban, hogy miként érzékeljük a körülöttünk lévő hangokat. A fejhallgató beépített fejmozgás-érzékelővel is rendelkezik, ami annyit tesz, hogy ha a hang irányába fordulunk, akkor onnantól kezdve már bizony szemből fogjuk azt hallani.

Az igazi varázslat azonban a hangszóróban történik, ahol nyolc driver dolgozik párhuzamosan azon, hogy a valóságoshoz legközelebb álló hangkörnyezetet teremtse meg számunkra. Konkrétan olyan formában juttatja be a hallójáratunkba a hangokat, hogy azok a térbeli elhelyezkedésüket is hordozzák magukban. Gifekkel elmesélve valahogy így néz ez ki:

Az egyébként perpillanat hetvenezer forintért előrendelhető Ossic X ráadásul nem csak belülről ígér sokat, hanem a küllemre is ad. A legfrissebb fejlesztésű verziója, ilyen jól fest: