Gondolom, nektek is feltűnt, hogy az utóbbi időben a “házi limonádé” már a legtöbb vendéglátóhely itallapján megtalálható. Ez persze tök jó, de felelősséggel is jár. Mert míg mondjuk, ha kikérsz egy kólát, akkor biztos lehetsz benne, hogy a márkának megfelelő minőséget kapod, addig a limonádé esetében már kérdésesebb lehet az összetevők eredete.

Ennek az új szituációnak a nyomán indult el a “Limonádé jó szívvel – lemonAID” nevű mozgalom, aminek az a célja, hogy egyfajta minőségbiztosítást nyújtson a limonádéfogyasztoknak arra nézve, hogy például

Olyan citrusfélék ne legyenek az összetevők között, amelyeknek a héja mérgező anyagot tartalmaz.

Praktikusan hogy néz ki mindez a fogyasztó szemével? Hát úgy, hogy ha egy vendéglátóhelyen a mozgalom matricájával találkozol, akkor biztos lehetsz benne, hogy a vendéglátósod nem kerülte ki azokat a kérdéseket, hogy vajon milyen az a citrom, honnan is jött az a lime, amivel dolgozik.