Amit a címben írtunk, gyakorlatilag az az üzenete egy új Kickstarter kampánynak, amit az Irregular Labs indított, és a missziója, hogy figyelmet szenteljen a nők pénzügyeire. Mármint nem úgy, hogy beléjük kontárkodjon, hanem hogy tanácsokkal lássa el azokat, akik erős ambíciókkal ugranak neki az ÉLETnek.

“Nem tehetjük meg többé, hogy nem támogatjuk aktívan és belemenősen a fiatal nőket, akik tudásra akarnak szert tenni a pénzzel való gazdálkodást terepén”

– mondja Molly Logan alapító.

Dolla Dolla World néven szalad a projekt, és egy viccesen hatásos videó is készült hozzá, amiben Mária Antónia, Kleopátra, Szűz Mária, Jeanne d’Arc és Frida Kahlo vitatják meg a mindent:

A projekt nem kispályázik, közel 13 millió forintnak megfelelő összeget szeretne összekalapozni egy hónap alatt arra, hogy egy összetett, előadásokból és coaching-szessönökből álló programot indítson a nevezett cél érdekében. Akik pedig megmondanák a tutit ezeken az előadásokon: harmicnnál is több olyan nő, aki már komoly sikereket ért el.

Megtakarításoktól a büdzséösszeállításig, diálhitelektől a potenciális pénzügyi buktatókig ölelnék fel a tananyagok a témákat, egészen az olyan tárgykörökig, mint hogy mibe etikus befektetni, vagy hogyan dolgozik egy filantróp ember. A pénzzel. Is.

Amúgy meg, ha nem is éppen ebben az országban, ami a miénk, hanem máshol, tökjó, hogy vannak ilyen elképzelések, tekintve a bőségesen leküzdendő egyenlőtlenségeket a férfiak és a nők munka- és mindenféle egyéb lehetőségei között. Ha össze nem is jön a kickstarteres összeg, ez már valami elindulás.