Ezer fehérgalléros dolgozót kérdeztek meg.

Igaz, Amerikában, de mindjárt látni fogjuk, mennyire ismerősek azok a szövegek, amikről rájöttek, hogy igazán utáljuk őket – vagy legalábbis ez jött ki a kutatás végén. De mielőtt kitérnénk erre, egy izgi számadat: a megkérdezett irodai munkások évről évre 17 százalékkal több e-mailt olvasnak el. Az elektronikus levelek olvasgatása tehát felfelé ívelőben van.

És most jöjjenek a leggyakoribb ártalmatlannak tűnő, de a levelet kapóban szinte idegzsábát kiváltó fordulatok, amik mindannyiunknak ismerősek lehetnek!

  • Nem tudom, láttad-e a legutóbbi levelem… (a válaszadók 25 százaléka gyűlölte)
  • Legutóbbi e-mailem alapján… (13 százalék gyűlöli)
  • Beszélgetésünkre hivatkozva… (11 százalék gyűlöli)
  • Sikerült haladni ebben? (11 százalék gyűlöli)

És ha márkaként / üzleti ajánlattal nyomulunk valaki felé, akkor mi késztetheti őket arra, hogy rányomjanak a leiratkozás gombra?!

Erre is rákérdezett a Photoshop anyavállalata. A legidegesítőbb húzások:

  • Túl gyakori e-mail küldés (a válaszadók majdnem fele, 45 százalék gyűlölte ezt!)
  • Nem olyan termékek ajánlása, ami egybevág az ízlésükkel (33 százalék)
  • Olyan ajánlatok küldése, amik már lejártak (hahaha, 22 százalék)
  • A CÍMZETT NEVÉNEK ELÍRÁSA. (17 százalék, de sokkal többnek kéne lennie!)

 

(via Adobe)