Ugyan csomó cég figyel arra, hogy jó ügyek mellé álljanak oda, azért a gazdasági versengés és a környezetvédelem között mindig is lesz ellentmondás. Most azonban egy olyan történet jön, ami simán sorolható a szabályt erősítő kivételek közé.

A Greenpeace még a nyáron készítette el a fent indítható animációs tanmesét egy kislányról és egy orángutánról. A sztori mindössze annyi, hogy miután a majom összerumlizza a kislány szobáját, az kiadja az útját.

Azonban mielőtt elmenne a kis orángután, még elmesélteti vele a történetét, amiből kiderül, hogy azért kellett eljönnie az esőerdőből, mert azt kiirtották, hogy pálmaolaj-ültetvényt tegyenek a helyébe.

Az Advertising Standards Authority brit önszabályozó reklámtestület végül azzal a mondókával tiltotta be a kampányvideót, hogy politikai reklámnak minősül.

A megoldást a Mother reklámügynökség találta ki, kerestek és találtak egy piaci ügyfelet a Iceland Foods személyében, és hozzáalakították a cég vállalásához, miszerint ők ezentúl már nem fognak pálmaolaj tartalmú terméket gyártani.

A tévébe ugyan így sem került be a kisfilm, de a különböző közösségi médiákon óriásit ment. Konkrétan 35 millióan látták eddig világszerte.

innen

Mit vegyek a csajomnak? (X)