A tudatosság és odafigyelés érdekében.

Louise Delage 2016. augusztus elsején bukkant fel a képmegosztón.

Majd a tipikus félvillantós, szexizős, életet nagykanállal szeretős modorban – ahogyan számos korabeli huszonéves lány igyekszik gyorsan followereket szerezni – elkezdte feltolni a képeit, többnyire ugye magáról, amivel villámgyorsan masszív táborra tett szert. A profilja máig elérhető, a számok beszédesek rajta.

Csak éppen Louise nem valós személy.

Hanem a párizsi BETC ügynökség agyszüleménye, és a szintén francia Addict Aide szervezet felkérésére hozták világra. Ők azokon próbálnak segíteni, akik elkezdtek aggódni, hogy esetleg túl sokat isznak. Vagy valaki túl sokat iszik a környezetükben. Louise Instagramjával pedig arra próbálták felhívni a figyelmet, hogy sokszor a kötődés miatt a legközelebbi barátainkról sem vesszük észre, hogy már igencsak ráléptek az alkoholizmus ösvényére.

Ezt úgy próbálták érzékeltetni, hogy végül lerántották a leplet, és a több mint 50 ezer követőnek az arcába dörgölték, hogy a nemlétező Louise valamennyi képén megjelenik az ital. És ezt szinte észre sem vettük a lájkhalmozás közepette.

A kampány leglényegét persze sokan idő előtt kiszimatolták már, ahogy azt a BETC is elmondta az Adweeknek, de a követők többsége továbbra is egy kedves fiatal lányt látott csupán, és nem egy kedves fiatal lányt, akinek súlyos gondjai lehetnek a függőségével. A végén pedig a klasszikus melléktanulság is megjelent: csak azért, mert valaki elbűvölőnek mutatja az életét, még nem biztos, hogy az tényleg az.

Mindenesetre a leleplező videót több mint 500 ezren megnézték, a sztori pedig 140-nél is több cikket generált, az ártalomcsökkentő szervezet weboldalára irányuló klikkekről nem is beszélve. És talán páran át is gondolták az üzenetet, hogy ha állandóan pohár van a kézben, az már gondot jelent.

Nyerj Acer tabletet 2016. október 17.- november 16. között! (X)