Kezdjük egy cetlivel:

Ez az Instagramon bukkant fel, és azt mutatja be, milyen alapvetések mentén zajlik egy tisztességes agyviharzás az IDEO nevű, meglehetősen menőnek számító dizájnvállalkozásnál. Tehát szerintük az alábbiakat kell betartani, hogy termékeny legyen a folyamat:

  • ne ítélkezzünk rögtön
  • bátorítsuk a vadabb ötleteket
  • gondoljuk tovább mások ötleteit is
  • a témára fókuszáljunk (azaz kb. ne csapongjunk)
  • egyszerre egy beszéljen
  • legyünk vizuálisak
  • menjünk rá a mennyiségre (ugyan ez a legködösebb tanács, de valószínűleg azt értik alatta, hogy próbáljuk számszerűsíteni is az aktuális ötletet)

A cég dizájngondolkodást erősítő afféle coaching-iskolájából egy videó is kijött, ami azt ábrázolja, hogyan zajlik az ötletgyártás professzionális szinten és tempóban, iderakjuk ezt is, hátha valaki azon kapja magát, hogy mélyen merít belőle:

Kellemes ötleteket kívánunk!