Erre jutott néhány harvardi diák egy kutatás során.

Benjamin Edelman, Michael Luca és Dan Svirsky kamu profilokat készítettek a népszerű közösségi szállásoldalon, majd 6400 kérelmet nyújtottak be házigazdákhoz. Arra voltak kíváncsiak, hogy egyik-másik névvel mennyire esélyesebb – vagy kevésbé esélyes – hajlékot foglalni egyes amerikai városokban, Baltimore-ban, Dallasban, Los Angelesben, St. Louisban és Washingtonban. A felismeréseik nem azt mutatják, hogy az Airbnb tényleg az a fajta közösség lenne, amit üzenni kíván magáról:

az olyan nevekkel, mint Lakisha vagy Rasheed 16 százalékkal csökkent a szállásfoglalás sikerének esélye az olyan nevekhez képest, mint a Brent vagy Kristen.

Magyarán a lakástulajok között bizony jócskán kitapintható a tendencia, hogy ha a névhez képzeletben afro-amerikai személyt lehet kötni, akkor nem szívesen nyújtják át a lakáskulcsot.

A fiatalok körében az egyik elsőszámú, gyakran még a hoteleket is maga mögé utasító, 24 milliárd dollár értékűre taksált szálláskereső oldal egy közleményben azt mondta egyébként: továbbra is elkötelezettek, hogy az Airbnb legyen a világ egyik legnyitottabb, legmegbízhatóbb, legsokszínűbb és legátláthatóbb közössége, tisztában vannak viszont azzal, hogy az előítéletek és a diszkrimináció nagy kihívást jelentenek náluk is, ezért bárkivel szívesen dolgoznak együtt, aki segíthet nekik ezek visszaszorításában.

(via New York Times)