Hogy a szakáll a divat(osság)ról szóló ifjúsági közbeszéd egyik fontos témája, azt jól mutatják az elmúlt hónapok-évek trendjei és hírei.

Miközben egyes társadalomtudósok már eltemették egyszer, majd másodszor másodszor is a hipszterszőrzetet, más tudósok pedig rámutattak, hogy olyan baktériumokat tartalmaz a szakáll, amikről inkább nem is akarunk tudni, az antipropaganda ellenére továbbra is tombol a férfiarc ékes dísze: írtunk már glitteres dekorációról, a Fashion Télapóról, de feltártuk, hogy létezik szintetizátoros szakállasokat gyűjtő mikroblog, sőt, a leghíresebb szakállas repper még azt is megmutatta, hogyan kell étkezni ezzel a jelenséggel egy étteremben.

Egy 2015-ös Euromonitoros kimutatás viszont új, üzleti megvilágításból közelít. Ez konkrétan azt írja, hogy

a szakállápolási termékeket is magában foglaló férfi piperecikkek piaca tavaly négy százalékkal, azaz 3,4 milliárd dollárra nőtt,

miközben a borotválkozási szerek csak feleennyire lettek népszerűbbek, és összesen 2,9 milliárd dolláros forgalmat bonyolítanak. És akkor ott van még a Datamonitor elemzése is, ami szerint 2011 és 2014 között ötszörösére nőtt a szakállkultúrát célzó startupok száma. Vagyis a szakáll nemhogy nem haldoklik, de egy komplett üzletág nézi minden rezdülését!

(via CNBC / nyitókép: Incredibeard)