Barátságos határozottság a Kávé Vénuszának hullámzó hajzuhatag által keretezett arcán. Valamiféle ilyesmi benyomása lehet az embernek, amikor ránéz a világ legismertebb kávézóláncának 2011 óta létező, emblematikus karakterére.
Kevesen tudják azonban róla, hogy nem volt könnyű szülés. Hét éve a feladattal megbízott Lippincott branding csapata csak bámulta a logót, és nem tudták, mi nem stimmel vele. Gyakorlatilag tökéletes volt, annyira hátborzongatóan gyönyörű, hogy az lassan már ijesztőnek tűnt – pont ez lehetett a gond, mintha nem egy embert néznénk, hanem mondjuk egy idegen lényt, emberbőrben.
“Valami nem működik benne. De mi az? Én azt mondtam, lépjünk egyet hátra, és tegyünk bele egy kis emberiességet. A tökéletlenség belecsempészése nagyon fontos volt, hogy sikeres karakterré váljon”
– mondta Connie Birdsall kreatívigazgató. Ez a videó megmutatja, hogyan csavartak rajta egyet, alig észrevehetően:
Rájöttek, ahhoz, hogy emberibbnek nézzen ki, a Starbucks-szirén nem lehet szimmetrikus. Akkor sem, ha egybehangzó vélekedés, hogy a szimmetria az emberi szépség egyik alapvető meghatározója. De a szirén túl perfekt volt, ezért ma már nem az. Hajoljunk közelebb a szemeihez, és látni fogjuk: az orrnyereg árnyéka az egyik oldalán eltér.
És így máris nem egy gépiesen tökéletes maszknak tűnik.
(via)