Ben Sandler fotós legújabb munkái absztrakt építészeti-grafikai elemekkel árasztják el az arizónai Painted-sivatag végtelen pusztulatát, firtatva ezzel az élő, az élettelen és a kihalt jelenségek egymáshoz való viszonyát. A Badlands című sorozatban ehhez a földöntúli hatás eléréséhez a Zeitguised stúdió volt segítségére, azon belül is Marian Pramberger volt a fura formák digitális mérnöke és elhelyezője, hol kiegészítve a tájat, hol kiemelve egy részletét.

Na jó, ácsi, de mi ennek az értelme? – jöhet a jogos kérdés a kukacoskodó szemlélőtől. Sandler képei az élő és élettelen ősi ellentétét próbálják feloldani azáltal, hogy a lassan, de biztosan őrlő szél és a pusztító nap nyomán kihalt tájak fotói mellé odapakolja a vidék organikus geológiájára utaló számítógépes grafikát.

A képek egyik messzire mutató interpretációja lehet, hogy míg a prímer valóság, kezdve a természettől egészen akár a hardware-ekig, folyamatosan pusztul, addig a virtuális világ meg egyre nagyobb teret nyer.

Persze nem fontos mindebbe ennyire belemenni. Sandler formái önmagukban, magyarázat nélkül is tök jól néznek ki. Én például bármit megadnék ezért a panorámáért az ablakom alá:

Zeitguised-ék számítógépművészeti stílusát egyébként úgy szokták jellemezni, mintha menő művészeti iskolás srácok 3D-punkokká vedlettek volna, akik komplex geometriát, szürreális objektumokat, mesterséges magatartásformákat és készen kapott, de újrafelhasznált digitális formákat gyúrnának össze egy hallucinogén narratívává. Aki pedig mindezt bírja, az ERREFELE tájékozódhat tovább.