Na, kinek a szájából származik a fenti mondat? A helyes megfejtés Roger Penrose matematikus, aki a róla elnevezett Penrose-háromszöget beiktatta a köztudatba az 50-es években. Ezt a háromszöget mindenki látta már (lásd a fenti kép alján), és egy olyan paradox illúziót, térbeli alakzatot jelenít meg, amit a valóságban képtelenség létrehozni. Ugyanis egyszerre több perspektívát is belesűrít ugyanabba a formába, márpedig ilyen nem létezik – vagyis csak papíron, ahogy azt a holland művész, M.C. Escher korábban már számtalanszor bizonyította.

Ez a lehetetlen háromszög ütött szöget egy magyar grafikus, Hegedűs Martzi fejébe, aki arra gondolt: miért ne lehetne ezen az alapon betűket létrehozni? És létrejött a Frustro karakterkészlet.

Bár a nagynevű Wired is megszólaltatta már Marcit, azért mi is rákérdeztünk, hogy ezt most akkor így hogy. Átadjuk neki a szót:

Az optikai illúziók mindig népszerűek voltak. A Frustrot talán még azért is nézték meg olyan sokan, mert nem csak egy szokványos betűtípus, és nem is csak egy újabb Penrose-háromszög. Mindenesetre asszem akkor kezdtek el nagyon jönni a lájkok, amikor kikerült a Typography Served gyűjtőoldalra.

Miután hirtelen indokolatlanul sokan megnézték a Frustrot, arra gondoltam, biztos vannak köztük olyanok, akik mondjuk szívesen használnák is. Rájöttem, hogy találtam egy rést az op-art tipográfia piacán (ha létezik ilyen egyáltalán) Illetve, nem akartam, hogy más valósítsa meg az ötletemet, szóval gyorsan el kellett kezdenem. Ehhez képest mondjuk csak most jelent meg, de örülök, hogy egyáltalán sikerült.

Nekünk már csak annyi a dolgunk, hogy gratuláljunk, és mutassuk a végeredményt:

Hegedűs Martzi további munkáit Behance-oldalán lehet elérni.