Marcus Engman a Sydney városában megrendezett IKEA Democratic Design Weeken vallott.

A Klippan kanapétól kezdve a bakelitbarát Kallax polcrendszerig egy csomó olyan Ikea-termék van, ami mindenkinek ismerős. Az Ikea arculatát főleg ezek határozzák meg, noha természetesen a rengeteg ötletük között azért volt néhány csúnya mellényúlás is.

Marcus Engman szerint ezek legszégyentlejesebbje az a.i.r. Sofa névre keresztelt felfújható kanapé volt, amivel kétszer is beégtek. Eleinte nagyon kézenfekvőnek tűnt, hogy az otthon összeszerelhető bútorokat a felfújhatóak kövessék, amiket még kisebbre lehet csomagolni.

Azonban a felfújható szófa, mint azt utólag be kellett látniuk, mindennel szembement, amitől az Ikea naggyá tudott lenni:

  • Formatervezés: egyszerűen tök más vájb volt, mint a többi termékük
  • Funkcionalitás: könnyű volt ugyan, de csúszkált a nappalikban, ráadásul az úszógumihoz hasonló nyikorgó hangot adott ki mocorgás közben
  • Minőség: hő hatására deformálódott is. Ez azért volt gond, mert úgy hirdették, hogy hajszárítóval fel lehet fújni
  • Fenntarthatóság: gyorsan amortizálódó műanyag…
  • Ár-érték arány: ahhoz képest, hogy miből készült, és mit tudott, még drága is volt

Az igen: 2030-ig minden IKEA termék megújuló és újrahasznosított anyagból készül majd

(via)