Miközben több helyen is folyamatosan megy a vita arról, hogy az Európában élő muszlim nők akkor most hordjanak-e bármilyen fátylat, addig a Nike a saját filozófiájából kiindulva adta meg a maga válaszát. Igaz, nem ez az első, hogy az arab kultúrkörről kérdéseket tesznek fel a maguk módján.

Ahogy a Just Do It jelmondat is sugallja, a pipás cégnek az a gazdasági és elvi érdeke, hogy minél többen sportoljanak. Így talán nem is meglepő, hogy bejelentették, hogy jövő évtől elkezdik forgalmazni a sporthidzsábjukat, a Nike Pro Hijab-ot.

Természetesen ez nem csak egy pipával ellátott fátyol lesz, hanem a szellőzéstől kezdve úgy alakították ki, hogy az minél kényelmesebb sportolást tegyen lehetővé a muszlim világ sportoló női számára.

Érdekesség: A kampányfotókat Balla Vivienne magyar fotós lőtte.

Nike vs Arab sportolónők:

Az új Nike reklám a sportoló arab nőket ünnepli

(via)