keresés menü

A Nike nem csak az ötletek terén áll rosszul, de az eladásait tekintve is

Mark Parker, a Nike vezére

A minap posztoltunk róla, hogy milyen új cipősziluettel jött elő a Nike, és finoman szólva nem voltunk elragadtatva. Mintha megtorpant volna az ötletek folyama a dizájnrészlegnél a Roshe óta – pedig az sem egy mai történet, az első színállása már négy évvel ezelőtt megjelent, és hát nem is lehet egy szuperizgalmas sneakernek tekinteni.

Most pedig a Business Insider jött ki egy cikkel, amiben arról regélnek, hogy a pipás brand pénzügyi értelemben is szívhatja a fogát. Ugyan a legutóbbi negyedévben hat százalékkal nőttek a bevételei, 2016 végére a Morgan Stanley elemzői szerint már keményebb lesz a dolguk, annyira, hogy a befektetőknek nem is javasolják, hogy mostanában Nike részvényeket vegyenek.

Hogy lehet megszorongatni a Nike-t?!

A lap szerint ebben nagy szerepe van a versenytársaknak, főleg az Adidasnak és az Under Armournak. Ugyan a két márkához képest a Nike lényegesen nagyobb hal, azért azt a darabot, amit kiharapnak a piacból, még egy ekkora óriás is megérzi. (Azt már mi tesszük hozzá, hogy az Adidas az elmúlt hónapokban messze lekörözte a Nike-t sportcipőfronton, elég megnézni a Boost-frontvonalukat, mondjuk ezen az Instagramon.)

Ráadásul mindkettő, előbb említett márka gyümölcsöző együttműködéseket tudott összehozni, az Adidas például megszerezte az aranytojást tojó kakast, Kanye Westet. Ez, még ha magyar szemmel nézve olyan távolinak / irrelevánsnak tűnik is, a zenét és sneakerkultúrát közös nevezőre hozó dimenziókban elég komoly fegyvertényt jelent.

További gond, hogy a Nike-nak iszonyú készletei halmozódtak fel el nem adott árukból, és az is, hogy a kosárlabdás vonal utáni érdeklődés is alábbhagyott, hiszen ezek a termékek a vállalat bevételeinek 12-14 százalékát teszik ki. (Annyi jó hír azért van, hogy az Air Jordan lépők még mindig erősnek számítanak, és a Jordan brand eladásai is nőttek 18 százalékkal.)

Az mindenesetre biztos, hogy pipáséknak össze kell kapniuk magukat, még akkor is, ha a cég annyira komoly játékos a maga 19 milliárd dolláros értékével, hogy évtizedek kellenének a tönkretételéhez.

Urbanplayer

Tűz tartalom 🔥