Ezzel 100 százalékos lett a replika, épp olyan, mint a filmben.

Bő harminc éve keresték meg a pipás brandet a filmesek, hogy szeretnének velük kollaborálni egy vidám, családi mozi erejéig. Ki kellett találniuk egy olyan cipőt, ami a nem túl távoli jövő egyik legmenőbb modellje lenne, minden kúllistás fiatal álma, és így tovább. A fejlesztési csapat megvakarta a fejét, belenézett az üveggömbbe, és nekiállt jósolni.

A végeredményt már ismerjük:

Aztán csodák csodájára és a sneakerfanatikusok dülledező szemei előtt a Nike Mag névre keresztelt futurisztikus, villogó, szürke sneaker a valóságban is létrejött 2011-ben. Hogy azzal a lendülettel felkapaszkodjon minden idők legtúlárazottabb sportcipőinek listájára.

De most, 2015. október 21-én, azon a napon, amikor a filmben Marty és Doki elutaztak a jövőbe, a Nike rátett egy lapáttal:

Megcsinálták a power laces technológiát!

Vagyis az új változat már képes arra, hogy felmérje viselőjének lábának mozgását, és ahhoz igazodva szorítja meg a lábfej köré a cipőt. On-demand kényelem, ahogy a sajtóanyag is szól róla. És a legszebb, hogy a Nike komolyan gondolja az ügyet, és a technológiát jelenleg is teszteli többféle sportszituációban, hogy egyszer talán majd ez váljon sztenderddé. Pdig korábban csak egy vicces jóslat volt!

“Azzal, hogy elképzeljük a jövőt, létre is hozzuk azt”

– mondta Mark Parker, a márka vezérigazgatója a forradalmi újításról. Aki szerint a fikcióból valóságot szültek, és szeretnék, ha ebből minden atléta protifálna. A jövőlábbelit az elsők között húzhatta fel Marty, azaz, bocs, Michael J. Fox, és ezt Jimmy Kimmel showjában is megmutatta:

A cipőhöz 2016 tavaszán lehet majd hozzájutni, sarki boltok helyett speciális aukciókon, limitált példányszámban, és az előzőek alapján nyilván nem olcsón. A befolyt pénz pedig Michael J. Fox Parkinson-kutató alapítányához fog kerülni.