Chanel, Supreme, Vans, Vetemens. Ilyen cuccokban virít a nap outfitje hashtaggel a brazi-spanyol, Los Angelesben élő, szeplős, izgalmas tekintetű modell, Miquela Sousa.

Félmillió követője van. Csak éppen hús-vér teste nincs.

Sousa ugyanis valójában csak egy kód, egy, a saját valós identitását felfedni nem kívánó művész szüleménye. Az internet első olyan INFLUENSZERE, akinek karakteres arcát számítógép generálja. Mégsem tűnik úgy, hogy az embereket ez visszafogná: éppúgy lájkolják agyon a fotóit és kommentelnek tucatszám neki, mint bármelyik igazi travelblogger, foodie, vagy híres vegán képei alá.

California Christmas ❤️🎄

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

Ő pedig éppolyan pózokat vesz fel, és éppolyan képaláírásokat tol be a fotói alá, mintha nem csak egy digitális avatár lenne. És bár láttunk már zavarba ejtő online karaktereket hatalmas követőtáborral, olyat még nem, aki csak egy animáció, és még így is olyan lehetőségek hullanak az ölébe, amikről sokan csak álmodoznak:

Sousa (vagyis az alkotója) még sosem kapott pénzt azért, hogy márkákat reklámozzon, de nagy brandek már így is elkezdtek neki ingyen cuccokat küldözgetni.

Ezek után azon sem lesz csodálkoznivaló, ha Sousa nemsokára már nagynevű magazinokban fog pózolni a pixeljeivel.

Watched the Kylie baby video and now I gotta rethink everything.

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

cheesin 🌞🧀

A post shared by *~ MIQUELA ~* (@lilmiquela) on

És azon vajon meglepődjünk-e, hogy énekelni is kezdett, első dala pedig tavaly augusztusban a Spotify Viral listájának nyolcadik helyéig jutott???

Szóval Sousa gigantikusat megy – lépései aprólékosan meg vannak tervezve -, és persze mindenki azt akarja tudni, ki áll mögötte, egyes rajongók már lassan ijesztő kommentderbiket tolnak le a képei alatt, hogy megtudhassák a titkot. De a gondosan építgetett digitális modell mögött álló ismeretlennek a Business of Fashionnek adott interjújából kiderül, ez nem fog megtörténni:

“inkább nevezzenek művésznek, vagy bárminek, ami körülírja azt, amit csinálok, ahelyett, hogy arra a felszínes információra fókuszálna mindenki, hogy ki lehetek valójában.”

Sousa pedig folytatja, ahol abbahagyta, vagyis hát abba sem hagyta: vadul dagad az Instagramja a visszacsatolásoktól.

Virtuális celebek már léteznek egy ideje, a nyolcvanas évek kompjúter-generálta tévésétől, Max Headroomtól kezdve a Gorillazig, ami mégiscsak egy animált majomfalka, de a divatvilágban is megjelentek már a fiktív szereplők, Marc Jacobs Hatsune Mikuja, például. És véletlenül se higgyük, hogy ezek csak elvétve ejtett kikacsintások: ahogy mi, emberek belépünk virtuális valóságokba mindenféle szemüvegekkel, úgy ez fordítva is folyamatosan meg fog történni.

Az igazán izgalmas az lesz, amikor a határok kezdenek majd elmosódni. Akkor majd össze kell kapnunk magunkat, hogy ne fiktívezzenek le a sarki boltban.

Poppy, a robotszerű furalány a YouTube legzavarbaejtőbb jelensége