Augusztusban nyílt meg Budapest egyik legújabb ruhaboltja, a kétszintes Ludovika. A vintázs, illetve új, egydarabos  kincseket rejtő, kizárólag női ruhákat és kiegészítőket felvonultató ékszerdoboz vezetőivel, Gyöngyösi Dórával és Markó Krisztinával beszélgettünk. 

UP: – Honnan az ötlet, hogy nyissatok egy ilyen ruhaboltot?

Dóri: – Ez egy régóta dédelgetett dolog, szerettünk volna egy saját üzletet. Sokáig nem is mertünk belevágni, de végül együtt elhatároztuk, hogy meglépjük. Egyelőre úgy néz ki, tökéletesen alakul.

UP: – És a Ludovika név?

Dóri: – Ez a név mindig nagyon tetszett, mert valami miatt egyszerre nőies és férfias is. Van ereje, de mégis benne van a századforduló hangulata. A ludovikás fiúk helyett most ludovikás lányok lettek.

UP: – Milyen viszonyotok volt eddig a ruhákkal, korábban is foglalkoztatok ilyesmivel?

Dóri: – Igen, mindketten dolgoztunk már ilyen területen.

Kriszti: – Én Nanushkánál dolgoztam két évet, majd Dórival együtt a Retrockban is, de igazából már több mint tíz éve ismerjük egymást. Dóri már nagyon régóta érlelte a gondolatot, hogy szeretne egy saját boltot, de akkor vált teljesen egyértelművé a dolog, amikor kimentünk Londonba márciusban. Ekkor már csak arról tudtunk beszélni, hogy együtt csináljuk meg, szinte már láttuk, milyen lesz, és ott már meg is vettük az első ruhaakasztót, ami az első „alapkőnek“ mondható.

Dóri: – Amikor hazajöttünk, akkor is megvolt még ez a lelkesedés, de valójában nem sokat tettünk azért, hogy haladjon az ügy, nem kezdtünk rögtön üzlethelyiséget keresni, ezt is végül szinte teljesen véletlenül sodorta utunkba a sors.

Kriszti: – Igen, de ez is nehezen ment, például nem jó telefonszám volt megadva, aztán kis segítséggel kiderítettük és végül meg is szereztük. Ez volt az első helyiség, amit megnéztünk és akkor már tudtuk is, hogy ezt szeretnénk. Tényleg minden sorszerűen történt.

UP: – Meséljetek, pontosan mi található az üzletben?

Dóri: – Csak női ruháink vannak, valamint táskák, cipők, ékszerek, mindenféle kiegészítők. Stílusban nőiesebb, tulajdonképpen a mi ízlésvilágunkat tükrözi. Olyan ruhákat próbáltunk válogatni, amit mi is hordanánk, és nem akartunk külön korosztályokat megcélozni. De a kínálat folyamatosan bővül, a későbbiekben több dísztárgy, régi női órák, lakberendezésben használható dolgok is lesznek.

UP: – A régi és új, szigorúan egydarabos ruhák mellett tervezitek, hogy dizájnerekkel is dolgozzatok együtt?

Dóri: – Egyelőre inkább csak ékszertervezőkkel beszéltünk erről, hamarosan ki is derül, hogy ez működni fog-e. Kifejezetten magyar dizájnerekkel szeretnénk együtt dolgozni.

UP: – A fiúkkal mi a helyzet?

Dóri: – Nem tudunk fiúaggyal gondolkozni, ezért maradtunk annál, hogy nálunk csak női ruhák lesznek. A fiúkkal sokkal nehezebb is, mint a lányokkal. Illetve a bolt miliője is annyira lányos, nőies, hogy nehezen képzelünk el itt egy férfikollekciót.

UP: – Ha már a kialakításnál és a stílusnál tartunk: kinek, kiknek köszönhető a belső tér alakítása?

Dóri: – A falfestményeket Keresztes Zsófi és Keresztesi Botond készítette. Magát a kialakítást teljes mértékben mi találtuk ki saját ízlés szerint.

Kriszti: – Figyelembe kellett vennünk a helyiség adottságait, hogy mit és hogyan tudunk alakítani, de azt például rögtön tudtuk, hogy akarunk kristálycsillárt. A ruhaakasztóhoz lett az üzlet, a csillárhoz vitrin, és így tovább, szépen lépésenként alakult minden.

Dóri: – Nem volt igazi koncepció, minden jött egymás után és összeforrt, kialakult egy egységgé. És egy nagyon jó csapattal dolgoztunk, akik segítettek a helyiség felújításában. Egy hónapunk volt arra, hogy mindent megcsináljunk, falakat bontsunk.

UP: – Mik a vásárlók visszajelzései? Körülbelül milyen arányban jönnek hozzátok magyarok, illetve külföldiek?

Kriszti: – 90 százalékban külföldiek jönnek, ezért is fontos, hogy a hazai piacra is koncentráljunk. Amikor megnyitottunk, Sziget után rengeteg külföldi jött, ráadásul itt a környéken nagyon sok a hostel is, úgyhogy talán emiatt is ők vannak többségben, ráadásul már van nagyon sok visszajáró vendégünk. A magyarokat viszont meg kell célozni, nekik be kell mutatni az üzletet, terjeszteni kell, hogy létezünk. A visszajelzések pedig nagyon pozitívak, tetszik az embereknek, amit csinálunk, és ez jó.  Próbáltuk az árakat is elérhetővé tenni, ez is fontos szempont volt.

UP: – Közelebbi, távolabbi tervek?

Dóri: – Első a webshop, a Tumblr blogunkat és a Facebook oldalunkat elindítottuk már. Az online felület nagyon fontos, de még az elején vagyunk. Készülnek a plakátok is!

Kriszti: – Folyamatosan alakítjuk a boltot is, az pedig teljesen természetes, hogy minden nap kerül ki sok szép újdonság. Ezzel együtt alakul az egész.

(Fotók: Unger András / Urbanplayer)