A StyleTracker nevű magyar cég hat ország sneaker-rendezvényein gyűjtött infókat, majd prezentálta a lényeget.

Arról már korábban is voltak adatok, hogy melyik cipőmárkának melyik termékéből vásároltak legtöbbet az emberek. A StyleTracker azonban most amszterdami, berlini, budapesti, kölni, párizsi és zürichi streetwearrel foglalkozó rendezvényeken annak járt utána, hogy sneakerfejek ténylegesen milyen cipőket preferálnak a mindennapjaik során.

A tízezres nagyságrendű mintavétel újdonsága tehát az volt, hogy olyan eladás utáni adatokat mutatott fel, amikről eddig nem igazán volt információja senkinek. Ettől függetlenül azonban nem lett váratlan a győztes kiléte, a Nike magabiztosan volt a legnépszerűbb, az Adidasszal ketten a teljes piac kétharmadát tették ki. Inkább az az érdekesség, hogy a Nike almárkája, az Air Jordan egymaga odafért a dobogóra.

Az egyes modellek listázásában a két nagy márka termékei mellé az Asics Gel Lyte III és a Vans Old Skool fértek oda.

Az is kiderült, hogy a németek adnak a hazaira, ugyanis míg a franciáknál és a hollandoknál egyértelmű volt a Nike dominanciája, addig Németországban fej-fej mellett volt a pipás márka az Adidasszal.

A StyleTracker egyébként a későbbiekben nem csak a sneakereknek kívánja követni az eladás utáni történetét, hanem a luxusmárkák piacán is meg kívánják figyelni, hogy ténylegesen mit hordanak a vásárlók.

(via)