Az isten óvja a luxusmárkákat a Twittertől!

A Gucci 2018-as őszi-téli kollekciójában volt egy merész fekete pulcsi, aminek az arcig felhúzható nyakrészén volt egy szájnyílás is hagyva, lehetővé téve a viselőjének egy ilyen betörős lookot.

A 890 dolláros (~negyedmillió forint) ruhadarab egész békében elvolt a valódi és az online boltok polcain egészen mostanáig. A Twitteren ugyanis elkezdődött a mutogatás, hogy

Hahó, blackface-ezésbe keveredett a Gucci!

Ez ugye Amerikában egy érzékeny téma. Az, hogy fehérek feketének maszkírozzák magukat, az parodisztikus felhanggal épült be a szenzusz kommuniszukba, tehát hasonlóképpen sértő identitásilag, mint az indiánok fejdíszét fesztiválfelszerelésnek használó fiatalok esete volt néhány éve.

Miután besározódott a negyedmillás pulcsi, a Gucci rögtön visszahívta a boltokból, majd egy közleményben erősítette meg, hogy elkötelezettek a társadalmi sokféleség mellett, ez pedig jó lecke volt számukra is a jövőre nézve. És persze, bocs.

A H&M amúgy volt már ennél durvább benézésben is:

Lemajmozott egy fekete kiscsávót a H&M?

innen