A fast fashion nehezen tart lépést a webshoppinggal.

Nagy gondban van a gyorsfogyasztású divatláncok legismertebbje: 4,3 milliárd dollár értékű (átszámolva 1 billió, vagyis egymilliószor egymillió forintnyi) ruha felett csücsülnek. Ennyit nem tudtak eladni.

Ahogy a New York Times is írja, mindez fontos kérdéseket szül arról, hogy a svéd szupervállalat vajon  megértette-e az új idők szavát, azaz képes-e reagálni arra a tényre, hogy a vásárlások egyre inkább tolódnak át a webre.

A fenti összeg egyébként a H&M irgalmatlan méretét is jól illusztrálja: az egy dolog, hogy egy kis stockholmi női ruhaboltból nőtte ki magát egy világszerte 4700 áruházat üzemeltető óriássá, de

ma már évente többszázmillió ruhát gyárt, annyit, hogy a svédországi Västerås (ott, ahol az első üzletük megnyílt) hőerőművében elhibázott és eladatlan H&M-es ruhadarabokat égetnek.

Ráadásul az év elején az üzemi eredményük 62 százalékkal csökkent, aminek nyomán a részvényeik is akkorát estek, amekkorára még nem volt példa a 2005-ös tőzsdére bevezetésük óta. És akkor még az olyan szerencsétlen botrányokkal is meg kell birkózniuk, mint a fekete kissrácra adott majmozós pulcsi, ami miatt még Weeknd is elpártolt tőlük.

Lemajmozott egy fekete kiscsávót a H&M?

“Kemény volt az év kezdete” – mondta a H&M alapító unokája, Karl-Johan Persson. Hát, Karl-Johan, nyugodj meg bátran, lehet, hogy lesz még így se.