A magyar márka inspirációját ezúttal a 30-as, 40-es évek Hollywoodjának színésznői adták.

Cyd Charisse, Rita Hayworth, Judy Garland, Ava Gardner. A nevek, amik egyre kevesebbeknek mondanak sokat, pedig komplett nemzedékeket tanítottak még évtizedekkel később is női tartásra, kisujjból kirázott eleganciára.

Tóth Melinda, a DAIGE tervezője szerint ők ihlették a(z egyik legszimpibb) dizájnermárka 2018-as nyári kollekcióját, a SEDUCTION-t. “Mit jelent ma nőnek lenni? Milyenné akarunk válni és mi az, amilyenné a korunk szelleme formál bennünket? Ezekre a kérdésekre kerestem egy személyes választ és kissé elfeledett, ha úgy tetszik, poros, régen mégis csillogó dívákhoz fordultam segítségül.”

“Visszanyúltam az ízig vérig nőies, klasszikus, szinte közhelyes ideálhoz, és megkerestem a számomra szerethető elemeket, amiket összegyúrtam azzal a képpel, amit jelenleg gondolok a nőisség mibenlétéről.”

Melindának az a tapasztalata, hogy könnyű “elférfiasodni” manapság, a lányok nem mernek direkt szexik lenni, és számára éppen ezért is volt izgalmas kihívás egy tőle kissé távolabb álló ízlésvilágból felépíteni egy olyan sorozatot, amivel végeredményben mégis totálisan képes azonosulni.

“Mindenképpen több ruhát akartam, mint az eddigi munkáimban, és nagyon kellett figyeljek arra, hogy az összhatás ennek ellenére, vagy ezzel együtt DAIGE-es maradjon. A legfontosabb célom az, hogy amikor valaki felölt egy darabot, szégyentelenül szexinek érezhesse magát benne.”

Ennek megfelelően a tervezési folyamat során igyekezett olyan mágikus elemeket is beleszőni az új ruhákba, amik – neki legalábbis – szintén a női toposzhoz tartoznak, mint például a csillagok titkainak kutatása, az intuíció, a “varázslat”.

 

Az ékszereket a The Mama Kin készítette, a lookbook fotóit Kecskés Márton, a sminket Belovai Nóra.

Pénteken itt mutatkozik be a kollekció!