Magyarországon volt egy időszak a megboldogult 90-es években, amikor nagyon mentek a szabálytalanul találkozó színes foltok a pólókon, még a legolcsóbb piacokon sem lehetett kikerülni ezeket. És mi van 2018-ban? Hatalmas comeback! De ezúttal már fessöndizájnerek és streetwear-influenszerek fújják a batikolt passzátszelet.

Fotó: Bryan Luna

Az online kortársdivatlap Highsnobiety írója odáig megy, hogy szerinte ez lehet a trend legnagyobb éve a hetvenes évek óta.

És hogy miért? Erről megkérdezte a Brain Dead márkától Kyle NG-t, aki korábban a Netflixes sorozatának egyik részében merült el jobban a batikolás miértjeiben:

A lényegi válasz pedig így hangzik:

“A tie-dye (batikolás) egy mindenki által nagyon könnyen befogadható mintázat a történelmi kontextusa miatt. Ahogy a kamuflázs, úgy ez is a társadalmi alapjai miatt gyűrűzött be: a katonai minta mögött éppolyan narratíva áll, mint a batikolás mögött, csak utóbbi esetében a hippimozgalom a kulcs.”

Ráadásul a batikolás sokkal szélesebb körűen variálható, mint a camo, ezerféle színnel és patternnel.

Úgyhogy senki ne tartson attól, hogy olcsónak kiáltják ki, ha batikolt darabot hord: a Levi’s-től az Urban Outfittersen át az Adidas hasonlóan foltos zoknijaiig már úgyis mindenki felkarolta a trendet. Rajtunk a sor!